Sunt sigur că și tu folosești Google de cel puțin 10 ori pe zi pentru a căuta aproape orice, de la magazinul ăla de încălțăminte până la niște scaune pentru terasă sau noul iPhone.
În calitate de consumator, Google este primul loc unde mergi să cauți ce ai nevoie. Cu siguranță te-ai obișnuit deja să găsești toate răspunsurile acolo.
Ei bine, exact asta fac și consumatorii tăi. Lumea nu mai caută în Pagini Aurii, ci pe Google. În fiecare minut, zeci de mii sau chiar sute de mii de români caută produsele sau serviciile pe care le oferi tu.
Și dacă nu te numeri printre primele rezultate de pe Google sau nu apari pe site-urile vizitate de acești oameni, vor cumpăra de la concurenții tăi care folosesc Google Ads.
În peisajul digital extrem de competitiv de astăzi, este esențial să profiți de toate instrumentele de promovare disponibile pentru a crește vânzările companiei tale și a-ți dezvolta brandul.
Două dintre instrumentele minune ale promovării online sunt Google Ads și Google Display Ads. Aceste platforme de publicitate sunt incredibil de puternice în a te ajuta să ajungi la publicul tău țintă și să sporești vânzările.
În continuare vom vedea cum le folosești pe fiecare în parte, ce beneficii îți pot aduce și cum le poți utiliza într-un mod cât mai eficient pentru afacerea ta.
Ce sunt Google Ads
Google Ads, cunoscute și sub numele de Google AdWords, îți permit să plasezi anunțuri pe cel mai utilizat motor de căutare din lume – Google Search. Astfel, poți ajunge în mod direct la oameni atunci când aceștia caută produse sau servicii asemenea celor pe care le oferi tu, o modalitate extrem de eficientă de a genera trafic direcționat către site-ul tău.
De exemplu, dacă vinzi produse de patiserie, oamenii care vor căuta pe Google cuvintele “patiserie”, “cofetărie”, “dulciuri”, “prăjituri”, “torturi zi de naștere” etc. vor putea să te găsească mai ușor, pentru că te vei fi în topul rezultatelor pe Google (asta dacă setezi corect reclamele).
Cum poți eficientiza campaniile Google Ads pentru cele mai bune rezultate
Stabilește obiective clare și urmărește rezultatele
Înainte de a lansa o campanie Google Ads, este esențial să înțelegi care sunt obiectivele tale clare. Vrei să crești traficul pe site? Vrei ca mai mulți oameni să afle despre tine? Ai o ofertă specială și vrei să îți crești vânzările?
Asigură-te că ai configurată funcția de urmărire a conversiilor, astfel încât să îți poți monitoriza rezultatele și să iei decizii bazate pe date, pentru a-ți optimiza campaniile.
Organizează-ți anunțurile pe grupuri
Organizarea anunțurilor tale Google Ads pe grupuri îți permite să afișezi anunțurile anumitor segmente de audiență.
Acest lucru ajută la creșterea relevanței anunțurilor tale, pentru că se vor adresa publicului care poate fi cel mai interesat de produsele/serviciile tale, îmbunătățind astfel ratele de click și scorurile de calitate.
Astfel, anunțurile tale vor ajunge în fața oamenilor care trebuie, iar costurile per click vor deveni mai mici.
Optimizează pagina de destinație (landing page)
Pagina de destinație este prima pagină pe care o vede un vizitator după ce face click pe anunțul tău și este locul în care îl poți determina să întreprindă acțiunea dorită (să cumpere un anumit produs, să profite de o ofertă specială, să facă o programare/rezervare etc).
Optimizarea paginilor de destinație din punct de vedere SEO, pentru cuvintele cheie pe care le utilizezi și în anunțuri, va îmbunătăți relevanța anunțurilor și va crește șansele de a converti vizitatorii în clienți.
Utilizează programarea anunțurilor
Google Ads îți permite să programezi anunțurile pentru a fi afișate numai în anumite zile și la anumite ore.
Folosind programarea anunțurilor, te poți asigura că acestea ajung la potențialii tăi clienți în intervalele de timp când este cel mai probabil ca aceștia să fie online și să îți caute produsele sau serviciile.
Testează și perfecționează anunțurile
Desfășurarea de teste A/B te poate ajuta să identifici ce funcționează și ce nu. Acest lucru presupune testarea mai multor variante de text, pentru a vedea care dintre ele rezonează cel mai bine cu publicul tău.
Testarea și îmbunătățirea continuă a anunțurilor te va ajuta să le crești eficacitatea și să te asiguri că obții cea mai bună rentabilitate posibilă a investiției tale în publicitate.
(Business Card Sigma Digital)
Ce sunt Google Display Ads
Anunțurile Google Display, pe de altă parte, îți permit să afișezi imagini, bannere sau clipuri video pe o rețea largă de site-uri web, inclusiv YouTube și Gmail.
Google Display pot fi extrem de eficiente în a atrage atenția publicului tău țintă și a genera conversii (procesul prin care omul interesat de produsul tău devine client).
Cum poți eficientiza campaniile Google Display pentru cele mai bune rezultate
Setează opțiuni clare de targetare (țintire a audienței)
Rețeaua Google Display oferă o gamă largă de opțiuni de targetare pentru a te ajuta să ajungi la publicul dorit.
Poți viza anumite segmente de public în funcție de interesele oamenilor, de comportamentul lor online, de gen, vârstă, profesie și chiar de conținutul site-urilor web pe care le vizitează.
Asigură-te că alegi opțiuni de targetare care sunt relevante pentru afacerea ta și pentru publicul tău țintă.
Creează reclame atractive din punct de vedere vizual
Anunțurile Google Display sunt, în primul rând, anunțuri grafice. De aceea, elementul vizual este foarte important. Creează reclame atractive din punct de vedere vizual care să capteze atenția publicului tău.
Folosește imagini și videoclipuri de înaltă calitate, împreună cu un text concis și convingător, care va transmite mesajul în mod clar și eficient.
Utilizează retargetarea pentru a atrage din nou atenția vizitatorilor
Retargetarea îți permite să afișezi reclame persoanelor care ți-au vizitat anterior site-ul web, dar care nu au cumpărat încă.
Astfel, le poți reaminti vizitatorilor despre produsele sau serviciile tale și îi poți încuraja să le cumpere.
Utilizează anunțuri adaptabile
Anunțurile grafice adaptabile își ajustează automat dimensiunea, aspectul și formatul pentru a se potrivi cu spațiul publicitar disponibil pe site-ul web pe care sunt afișate.
Acest lucru te poate ajuta să crești raza de acoperire și să te asiguri că acestea arată perfect, indiferent de locul în care apar.
Monitorizează și optimizează campaniile în mod regulat
Monitorizarea și optimizarea regulată sunt esențiale pentru succesul campaniilor Google Display.
Analizează periodic performanța campaniilor și fă ajustările necesare pentru a te asigura că anunțurile tale ajung la publicul potrivit, că aduc oameni pe site-ul tău și generează conversii.
Profită din plin de avantajele Google Ads și Google Display
Profitând de Google Ads și de Google Display Ads, vei putea ajunge la publicul tău țintă în mai multe moduri, facilitând generarea conversiilor și creșterea vânzărilor.
Aceste platforme de publicitate oferă un nivel înalt de targetare și măsurare, astfel încât vei putea să vezi exact cum funcționează reclamele tale și să iei decizii mai bune cu privire la strategia ta de publicitate.
Google Ads și Google Display sunt două instrumente puternice care te pot ajuta să îți dezvolți afacerea într-un timp rapid. Dacă nu le utilizezi încă, acum este momentul să o faci. Noi te putem ajuta cu strategii de marketing și cu crearea și managementul campaniilor Google Search Ads, Google Display și Youtube.
Despre noi
Sunt Andrei Voica, specialist în promovare, cu studii în Public Relations și Digital Marketing la University of Westminster, Londra, și o experiență de 10 ani în domeniu.
Împreună cu echipa mea de la Sigma Digital îți oferim servicii de calitate, livrate la timp și care îți aduc rezultate palpabile.
Vom crea site-ul perfect pentru afacerea ta și ne vom ocupa de tot ce înseamnă publicitate online – pe Google, Facebook, Instagram și alte canale de comunicare.
Te putem ajuta și pe tine să îți dezvolți afacerea și să ai mai multe vânzări.